Your order has been taken into account, you can watch Les Bureaux de Dieu for a duration of 48 hours from the date of your payment.

Do you want to rent this movie in VOD?

Payment mode





Do you want to rent this movie in VOD?

You must first subscribe to a subscription to rent a video. If you are already subscribed to Tënk, please log in. If you are not yet a subscriber, go to the subscription page to subscribe to the form of your choice.

We are sorry,
this movie is not available
in your country
This movie is no longer available on subscription
Get it in vod


Trailer – Tënk a look!


Rent this movie
48h for 2€

Les Bureaux de Dieu


Claire Simon
France, Belgium, 2008
Production : Les Films d'Ici

120'
French
English


Synopsis


"Les Bureaux de Dieu" est une fiction documentée sur le quotidien d'un Planning Familial qui part d'une idée originale : les entretiens ont réellement eu lieu dans un centre de planning et ont été rejoués devant la caméra, par des actrices et des acteurs de renom, qui interprètent les travailleurs sociaux, et par des comédiennes et comédiens amateurs, qui incarnent ceux qui consultent... Dans "Les Bureaux de Dieu" on rit, on pleure, on est débordées. On y danse, on y fume sur le balcon, et on y vient, incognito, dire son histoire ordinaire ou hallucinante.

Festival de Cannes

Tënk's film review


Le Festival de Cannes est pour nous l’occasion de vous montrer des films qui révèlent l’étroitesse de la frontière entre fiction et documentaire. Dans "Les Bureaux de Dieu", les personnages que l’on croise – Djamila qui aimerait prendre la pilule parce que maintenant avec son copain c'est devenu sérieux, Hélène qui se trouve trop féconde ou Maria Angela qui voudrait savoir de qui elle est enceinte – portent des histoires authentiques. Des comédiennes rejouent fidèlement la retranscription d’entretiens recueillis entre 2000 et 2007 et des actrices de renoms leur donnent la réplique : Nathalie Baye, Nicole Garcia, Isabelle Carré ou encore Béatrice Dalle. Mais, au final, est-ce la véracité des faits ou la justesse de leur incarnation qui nous rend compte des émotions ressenties ? Sans aucun doute est-ce la façon subtile dont ce film joue sur les possibles du cinéma pour raconter au plus près la réalité sous mille formes.


Madeline Robert
Productrice, programmatrice à Visions du Réel – Nyon,
coordinatrice éditoriale de Tënk

You like this movie, you want to share it for free with a loved one? You must first subscribe to be able to offer this film. If you are already a subscriber to Tënk, log in If you are not a subscriber yet, go to the subscription page to subscribe to the subscription of your choice

Your wish to offer this film has been taken into account. Your loved one will soon receive a mail informing him of your gift, as well as the procedure to be followed to be able to view it.

filmmaker

Claire Simon

Born in London, Claire Simon started out by making independent short films. She then discovered the art of direct cinema with the Ateliers Varan and made several documentaries such as “Coûte que coûte” (1995) and “Récréations” (1998), which won various awards. She has written and directed three feature-length dramas presented at the Directors’ Fortnight in Cannes: “Sinon oui” (1997), “Ça brûle” (2005), and “Les Bureaux de dieu” (2008). Among her more recent films are “Gare du Nord” (fiction, 2013), which premiered at the Locarno Film Festival, “Le bois dont les rêves sont faits” (2016), “Le Concours” (2017), which won the best cinema documentary at the Venice Biennale in 2016, and “Premières solitudes” (2018), presented at the Berlinale Forum. Her latest work, “Le Village” is a long-term documentary series of 20x26mn films.

Other films in the collection: Cream of the screens