Movie no more available
More informations on FILM-DOCUMENTAIRE.FR and on VAD.CNC.FR

Killing time


Lydie Wisshaupt-Claudel
France, Belgium, 2015

88'
English
French


Synopsis


En plein désert californien, la petite ville militaire de Twentynine Palms côtoie une vaste base de Marines.Tout au long de l’année, elle accueille de jeunes hommes de retour d’Irak ou d’Afghanistan. Entre permissions et entraînements, ils tuent le temps, seuls, entre frères d’armes ou en famille, dans un décor particulièrement évocateur du front qu’ils viennent de quitter. La banalité de ce quotidien révèle la difficulté de ces hommes à se réapproprier une vie dont ils se sentent désormais étrangers.

With the support of Scam

Tënk's film review


Lydie Wisshaupt-Claudel’s first film slips behind the scenes into the off-duty zones of a war that never seems to end. Twentynine Palms is where US troops are sent to unwind, have fun and get tattooed with war slogans before being packed off back to the frontline. The film creeps along, with lingering shots, reflecting the heavy sense of killing time. Wisshaupt-Claudel captures the startling faces of an America galvanised by pride and patriotism. In this US election period, we see "Killing Time" as vital viewing.

P.C.

You like this movie, you want to share it for free with a loved one? You must first subscribe to be able to offer this film. If you are already a subscriber to Tënk, log in If you are not a subscriber yet, go to the subscription page to subscribe to the subscription of your choice

Your wish to offer this film has been taken into account. Your loved one will soon receive a mail informing him of your gift, as well as the procedure to be followed to be able to view it.

filmmaker

Lydie Wisshaupt-Claudel

Lydie Wisshaupt-Claudel vit à Bruxelles depuis 2001. Elle s'est formée au montage à l’Insas. En 2006, elle réalise son premier film "Il y a encore de la lumière", journal de voyage en Islande, trace d’un apprentissage de la solitude. Puis, d’un périple dans l’ouest américain, elle tire "Sideroads" (2012), où elle part à la rencontre de citoyens qui oscillent entre foi et désillusion et questionnent le mythe face à leur réalité. Elle alterne toujours la réalisation et le montage, persuadée que les deux pratiques se complètent et s’enrichissent.

Other films in the collection: Brouillon d'un rêve